Mail instellingen voor Webreus Klanten. Kies uw mail programma voor de instellingen.
* Als uw email wordt doorgestuurd naar een ander email adres dan hoeft u niets te doen.

  1. Klik boven in het menu op "Tools" ("Extra") en kies voor "Account Settings" ("Accountinstellingen")
  2. Selecteer het e-mailaccount van Webreus, en klik vervolgens op "Wijzigen" (of dubbelklik op e-mailaccount).
  3. Verander Inkomende mailserver naar webreus.email
  4. Verander Uitgaande mailserver naar webreus.email (als u als uitgaande mailserver uw internet provider gebruikt kunt u dit laten staan. bijvoorbeeld mail.ziggo.nl)
  5. Verander Gebruikersnaam (deze gegevens staan in de email die u van Webreus heeft ontvangen)
  6. Verander het Wachtwoord (deze gegevens staan in de email die u van Webreus heeft ontvangen)
  7. Indien u de UITGAANDE MAILSERVER (SMTP) gebruikt van Webreus kies dan "More Settings" ("Meer Instellingen")
  8. Ga naar het tabblad "Outgoing Server" ("Server voor uitgaande e-mail")
  9. Kies voor "My outgoing server (SMTP) requires authentication" ("Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist")
  10. Kies dan voor "My outgoing server (SMTP) requires authentication" ("Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist") en vervolgens voor "Log on using" ("Aanmelden met"). Vul vervolgens dezelfde GEBRUIKERSNAAM en WACHTWOORD in als in stap 5 en 6
  11. Klik vervolgens op "OK" en daarna op "Next" ("Volgende"). Eventueel kunt u ook nog op "Test Account Settings" ("Accountinstellingen testen") klikken om te kijken of uw instellingen juist zijn
  12. Klik nu op "Finish" ("Voltooien")

Test niet geslaagd?

Bij sommige internetproviders is het nodig poort 25025 of 2525 in te stellen voor de uitgaande email (SMTP), omdat de standaard poort 25 geblokkeerd wordt.

  1. Klik op "More Settings" ("Meer instellingen")
  2. Ga naar het tabblad "Outgoing Server" ("Server voor uitgaande e-mail")
  3. Ga naar het tabblad "Advanced" ("Geavanceerd")
  4. Verander de poort van "Outgoing server" ("Uitgaande server") naar 25025 of 2525
  5. Klik vervolgens op "OK" en daarna op "Next" ("Volgende"). Kies "Test Account Settings" ("Accountinstellingen testen") klikken om te kijken of de test nu wel slaagt
  6. Indien ja, Klik nu op "Finish" ("Voltooien")
  7. Indien nee, Controleer alle instellingen nogmaals. Neem anders contact op met Webreus